Speak (2004)

Tonårsdramat Speak handlar om Melinda som slutar prata efter en traumatisk händelse under sommarlovet. Medan hon kämpar med skola, vänner och familj berättar hon sin mörka berättelse om varför hennes röst försvann.

Kristen Stewart har gjort sig ett namn med hjälp av vampyrserien som gjort författaren Mayer miljonär. Men vad hände egentligen innan Kirsten hånglade runt med vampyrer och vargar? Personligen hade jag inte sett någonting av värde med henne innan Twilight. En film som jag för övrigt sågade, mest på grund av att jag ogillar vampyrfilmer. Eller "Into the Wild" är bra men "Panic Room", "In the land of women" och "What Just Happened" är ganska trevliga filmer men inget av den högre skolan. "The Runaways" med Dakota Fanning var dock spännande och intressant. Mer om just den filmen i ett annat blogginlägg...

När Kristen spelar Melinda så är hon ungefär 14 år fyllda och hon gör en mycket bra rolltolkning i en film som tar upp en av de mest obskyra händelserna som kan äga rum på en skola, nämligen mobbning. Hon har inte så mycket dialog, titeln till trots, så det kan vara just det som gör att jag tycker att Stewart gör det bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback