And the nominees are...

På torsdag släpps nomineringar till årets Oscarsgala och det är väl inte utan att man kan tippa vilka filmer som kommer göra upp om priset till årets bästa film. Benjamin Buttonts otroliga liv, Revolutionary Road, Slumdog Millionaire kommer vara tre av filmerna som garanterat slåss om priset.

För övrigt ska du gå in på BBOL och dess hemsida och frågan jag ställer mig varje gång jag går in där - är detta möjligtvis nätets snyggaste hemsida - någonsin? Jag har svårt att se någon utmanare...

Dagen innan Oscarsjuryn tillkännager sina nomineringar brukar motsvarigheten The Razzie Award tillkännage sina. Razzies delas ut till de sämsta filmerna, de sämsta skådespelarna osv.. Här kan man köpa sig ett medlemskap och sedan få vara en del av juryn. Halle Berry har vunnit ett pris för sämsta kvinnliga skådespelare för sin roll i Catwoman. Till skillnad från tidigare vinnare kom Halle verkligen till utdelningen och tog emot sitt pris där hennes tacktal var ganska sarkastiskt dock

"Thank you and I hope to God I never see you guys again."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback